z jakimi witaminami pić magnez b6

29 sierpnia 2006

Olga Alekseevna, czy to prawda, że ​​kobiety absolutnie potrzebują magnezu?

Każdy potrzebuje magnezu, ale kobieta powinna go mieć więcej. Faktem jest, że magnez aktywnie uczestniczy w funkcjonowaniu porodu, wraz z innymi pierwiastkami śladowymi „odpowiedzialnymi” za prawidłowy przebieg ciąży i porodu. Ale w zwykłym życiu kobieta naprawdę go potrzebuje. Prawidłowy poziom magnezu jest ważny dla powstawania cyklu miesiączkowego i libido, zapobiegania rozwojowi nadciśnienia tętniczego, stanów depresyjnych. Jeśli kobiecie brakuje magnezu, organizm zaczyna zatrzymywać wodę. Kobieta szybciej traci urodę, wygląda na zmęczoną, obrzękniętą, bladą. Tworzy się niewystarczająca ilość kolagenu i skóra traci warstwę podporową. Na skórze pojawiają się nie tylko rozstępy i rozstępy, ale także skóra zwiotczała, a właściwie jej wczesne starzenie. Cóż, jeśli przywrócisz normalny poziom magnezu, ciśnienie spada, normalizuje się puls, ustępuje obrzęk, a stan skóry poprawia się.

Czy dobrze cię zrozumiałem: u kobiet jego niedobór występuje częściej niż u mężczyzn?

A mężczyźni? W końcu potrzebują też magnezu?

Na pewno. U mężczyzn występuje również graniczny i głęboki niedobór magnezu. Jest szczególnie podatny na mężczyzn z nadciśnieniem, a także na te. który prowadzi aktywne, aktywne życie: menedżerowie, biznesmeni, liderzy. Badania wykazały, że im wyżej mężczyzna (i kobieta) wspina się po szczeblach kariery, tym głębszy jest niedobór magnezu. W rzeczywistości jest to „choroba najlepszej części społeczeństwa”.

Czy naprawdę mamy taki niedobór magnezu?

Niedawno opublikowano wyniki badania dostaw minerałów na dużą skalę w Niemczech. Więc to jest to. Niedobór magnezu stwierdzono u 33,7% Niemców młodych, w średnim i podeszłym wieku. Dla porównania: 23% badanych cierpi na niedobór wapnia, 29% – potasu.

Prosimy o bardziej szczegółowy komentarz do tych danych.

Za to, że niedobór magnezu zajmuje czołowe miejsce wśród minerałów, można przypisać kilka czynników. Po pierwsze, w organizmie jest znacznie mniej magnezu niż wapnia. Wapń – około 1500 g, a magnez tylko 21-28 g (średnio 24 g). Drugim powodem jest tak zwana dieta północna. Niemcy, podobnie jak Rosjanie, jedzą niewiele produktów zawierających magnez – świeże owoce i warzywa, rośliny zielonolistne. Jednocześnie produkty, które wypierają magnez – kiełbasy i kiełbasy, napoje orzeźwiające – lemoniady z kwasem ortofosforowym, są absolutnie bezużyteczne, ale w obfitości wchodzą do ich żołądków. niestety bardzo popularne. A alkohol? Piją gorzki, a nawet jedzą śledzie lub kiszony ogórek, a sól przyspiesza utratę magnezu.
Ponadto nasze życie stało się bardziej nerwowe i gorączkowe. Ludzie boją się utraty pracy, pracują zmęczeni, zawsze gdzieś się spieszą, przeżyją nerwowe przeciążenie, nie śpią dobrze, latami nie wyjeżdżają na wakacje. Wczesnym rankiem kilka milionów ludzi przyjeżdża do pracy w Moskwie i innych megamiastach pociągami podmiejskimi i minibusami. Wieczorem całkowicie wyczerpani ludzie muszą wracać do domu. To nie jest życie, ale zwykły stres! A hormony stresu – adrenalina i kortyzon – również je usuwają.To nie jest życie, ale zwykły stres! A hormony stresu – adrenalina i kortyzon – również usuwają magnez i aktywniej niż wapń. Utrata wapnia podczas stresu podwaja się, a utrata magnezu trzykrotnie.
Cóż, ostatnim nieszczęściem mieszkańców krajów północnych jest to, że mamy mało słońca. Odpowiednie światło jest również ważne dla wchłaniania wapnia, ale także dla przyswajania magnezu. Czy dużo chodzimy w słoneczny, pogodny dzień?

Jednak Rosjanie są znacznie lepiej poinformowani o niedoborze wapnia.

Co to za reklama, która pokazuje gwóźdź, który może przebić przednią szybę. Jest w tym oczywiście trochę prawdy. Ale na samym wapniu, nawet jeśli jego działanie jest wzmocnione witaminą DZ. nie można osiągnąć siły gwoździ. Siła paznokci zapewnia, po pierwsze, normalną wymianę aminokwasów, zwłaszcza cysteiny. W tym celu bardzo ważne jest utrzymanie równowagi spożycia magnezu i wapnia. Jest optymalny, gdy dana osoba spożywa dwie części wapnia i jedną część magnezu.

Czy możesz zwalczyć niedobór magnezu tylko poprzez odpowiednie odżywianie?

Wybór diety bogatej w magnez nie jest łatwy. Nadmiernie solone potrawy (frytki, suszone kalmary, kiełbasy, kiełbasy, śledzie, grzanki) są bardzo agresywne w stosunku do magnezu, usuwają go z organizmu. Osoba powinna otrzymywać nie więcej niż 5 gramów soli dziennie, a osoby starsze i pacjenci z chorobami układu krążenia i nerek – tylko 2 gramy dziennie. Najlepiej stosować zredukowane sole sodowe. Ale sód nie występuje tylko w soli. Potrafi ukrywać się pod postacią sody, glutaminianu sodu, wzmacniaczy smaku, proszku do pieczenia, konserwantów. Kawa i nikotyna zwiększają utratę magnezu, nie wspominając o lekach. Nawiasem mówiąc, przestrzeganie złych nawyków i nałogów jest ściśle związane z zawartością magnezu w organizmie. We Francji, Niemczech, Finlandii opracowano cały system przywracania równowagi magnezu dla osób uzależnionych od narkotyków i alkoholików.

Kremy wzbogacone magnezem są obecnie szeroko dostępne. Uważa się, że pomagają odbudować szkielet skóry i łagodzą napięcie mięśni twarzy. Innymi słowy, usuń fałdy i zmarszczki. Czy to jest skuteczne?

To złożony problem. Miejscowe stosowanie magnezu jest ważnym składnikiem w pielęgnacji twarzy i szyi kobiety z niedoborem magnezu. Jednak zarówno dla rozluźnienia mięśni twarzy, jak i dla tworzenia dojrzałego kolagenu bardzo ważne jest, aby w osoczu krwi i tkankach było wystarczająco dużo magnezu. Krem nie może tego zapewnić. Dlatego nie idealizowałbym takich metod. Konieczne jest uprawianie gimnastyki twarzy, w ciężkich przypadkach, z ukształtowanym nawykiem zmarszczek na czole i mrużeniem oczu, stosowanie profesjonalnych technik (botoks, restylane, kremy z toksyną botulinową). Ale nawet w takich sytuacjach konieczna jest relaksująca dieta lub lecznicza korekta niedoboru magnezu.

Podczas uprawiania sportu, pływania w basenie, u kobiet w ciąży, osób starszych, u pacjentów leczonych lekami moczopędnymi przez długi czas często występują skurcze mięśni łydek. Zwykle w takich przypadkach lekarze przepisują terapię wapniową. Mówisz o zapotrzebowaniu na magnez. Co należy zrobić?

Skurcze łydek myszy są najczęstszym objawem niedoboru magnezu i wapnia. W neurologii jest nawet diagnoza – napady zależne od wapnia i magnezu. Ale niewielu pacjentów wie, że leczenie tego stanu należy prowadzić nie tylko wapniem, ale także magnezem. Ponadto lepiej zacząć od dwutygodniowego kursu korekty magnezu, a dopiero potem dodawać preparaty wapniowe. I pamiętaj, że organizm lepiej wchłania magnez w pierwszej połowie dnia, a wapń w drugiej.

Powiedziałeś, że niedobór magnezu jest często spowodowany stresem. Oznacza to, że jeśli złagodzisz stres, niedobór magnezu w organizmie zmniejszy się. Uważa się, że sport i wychowanie fizyczne dobrze eliminują stres. Skąd więc pochodzą konwulsje? Okazuje się, że sport szkodzi prawidłowemu metabolizmowi magnezu?

Ani trochę. Wychowanie fizyczne i sport są bardzo ważne dla metabolizmu magnezu. W stanie całkowitego spoczynku wszystkie pierwiastki są słabo wchłaniane, zwłaszcza wapń i magnez. Rozsądne ćwiczenia poprawiają jedynie wchłanianie magnezu i jego włączenie do białek kostnych. Wystarczający tryb ruchowy, a nie tylko bierne wchłanianie tabletek z magnezem i wapniem – to właściwa taktyka walki o „młodość tkanki kostnej”, o jej ciągłą odnowę i twórczą odbudowę. W stanie hipodynamii normy zużycia zarówno wapnia, jak i magnezu są prawie dwukrotnie wyższe, ponieważ są słabo wchłaniane. Ale nadmierny wysiłek fizyczny i ciężka praca fizyczna – a tym właśnie jest sport zawodowy – to szczególne warunki wymiany makro-, mikroelementów i witamin. W tej sytuacji zapotrzebowanie na magnez wzrasta do 800 mg soli dziennie, wobec zwykłych 400 mg. Sporty profesjonalne to chroniczny stres. Tutaj musisz opracować indywidualny program żywieniowy i detoksykacyjny. przestudiuj paszport genetyczny sportowca itp.

O ile wiem, stres może być inny. Czy wszystkie z nich można leczyć magnezem?

Stres jest uniwersalny i. na początku czysto obronna reakcja na niezwykłe wpływy. Za ciężką pracę fizyczną i intelektualną, w zimnie, w upale, przy infekcjach i wirusach, przy podróżach powietrznych, bezsennych nocy, konfliktach itp., Itd., Twórca teorii stresu, Hans Selye wziął termin „stres” z inżynierii. W XIX wieku słowo to oznaczało ładunek na brzegu, na moście. Opór wobec stresu oznacza dla człowieka „dźwiganie krzyża” we wszystkich jego przejawach. Fizjologicznie wszystkie ekstremalne wpływy prowadzą do tego samego – do zwiększenia wydzielania hormonów przez nadnercza, wzrostu adrenaliny we krwi. To usuwa magnez z komórek, a następnie krwiobieg przenosi go do nerek, a następnie z organizmu. Dlatego prawie wszystkie stresy można i należy leczyć magnezem w monowariantach lub w ramach kompleksowej terapii.

A co się stanie, jeśli nie poprawisz magnezu w odpowiednim czasie?

Magnez porównano do „materiału izolującego na drodze impulsu nerwowego”. Jeśli nie ma wystarczającej ilości magnezu, impulsy są nadmierne. W rezultacie dochodzi do drgawek, parestezji, częstego tętna, dodatkowych skurczów. zaburzenia snu. Jeśli niedobór magnezu utrzymuje się przez długi czas (miesiące i lata), rozwijają się długotrwałe zaburzenia metaboliczne. Jest to bardzo poważne, ponieważ z reguły nie jest już związane z niedoborem magnezu. w związku z tym magnez nie jest leczony. Niedobór magnezu pogłębia się. Poszerza się luka między harmonijnym przyjmowaniem wapnia i magnezu, pojawiają się złogi soli wapniowej. Występuje zwapnienie blaszek miażdżycowych, naczyń krwionośnych, powierzchni stawowych, u kobiet w ciąży obserwuje się zjawisko starzenia się łożyska. Wreszcie, na tle przewlekłego niedoboru magnezu w diecie, nasilają się lub rozpoczynają się tak poważne choroby jak cukrzyca typu 2, patologia sercowo-naczyniowa, choroby naczyniowo-mózgowe, osteoporoza, osteochondroza, otyłość, poronienie. Oczywiście wszystkie te choroby są spowodowane wieloma czynnikami zewnętrznymi i wewnętrznymi, uwarunkowanymi genetycznie. Mimo wszystko najlepiej nie żartować z niedoborem magnezu.

Cóż, Olga Alekseevna, podsumujmy naszą najciekawszą rozmowę. Co należy zrobić, aby wyeliminować niedobór magnezu w organizmie?

Witamina B6 (pirydoksyna) zwiększa wchłanianie magnezu w jelicie, transportuje atomy magnezu do komórki. Dlatego wymiana magnezu i pirydoksyny jest nierozerwalnie związana. Preparat „Magne-B6” zawiera jednocześnie dobrze przyswajalne organiczne sole magnezu (mleczan i pidolan) oraz pirydoksynę. Pidolan magnezu maksymalnie ze wszystkich znanych obecnie organicznych soli magnezu jest wchłaniany przez tkankę nerwową, łagodzi drgawki, depresję.

Magne-B6 jest sprzedawany w aptekach bez recepty, a przy jego stosowaniu nie wszyscy i nie zawsze konsultują się z lekarzem. Czy mógłbyś powiedzieć naszym czytelnikom optymalną taktykę terapeutyczną stosowania leku?

W pierwszym do dwóch tygodni – okresie nasycenia organizmu magnezem – lepiej stosować „Magne-B6” w roztworze do picia. Następnie przechodzą do formy tabletu. Przebieg leczenia to co najmniej dwa do trzech miesięcy, raz lub dwa razy w roku. Pamiętaj: wszystko jest w naszych rękach, niedobór magnezu powoduje wiele problemów, ale to w naszej mocy, aby coś zmienić.

Aleksandra Olszar
Aleksandra Olszar

Edytor serwisu

Ważne wskazówki