Sos gryczany: bezmięsny, dietetyczny, pomidorowy, śmietankowy

Sos pomidorowy
Sos pomidorowy

Zacznijmy więc od najprostszego i najszybszego przepisu. Sos przygotowany według tego przepisu „na pośpiechu” będzie dobrze komponował się z obiadem i doskonale uzupełni stół. Odbywa się to w ciągu kilku minut.

Zawartość kalorii – 68 kcal.

Składniki:

  • Sól, pieprz, przyprawy – do smaku.

Przygotowanie:

  1. Cebulę obrać i pokroić na małe kawałki.
  2. Wlej łyżkę oleju na patelnię, smaż cebulę przez kilka minut.
  3. Włożyć koncentrat pomidorowy, dodać pół szklanki wody. Mieszaj i zmniejsz ogień, gotuj, ale nie gotuj.
  4. Sól, dodaj przyprawy, pieprz.
  5. Zioła drobno posiekać, wlać do masy. Możesz również użyć suszonych ziół.
  6. Mieszaj mieszaninę przez 7-9 minut, aż trochę zgęstnieje.

Gotowy! Makaron należy podawać na gorąco, można w nim dusić kotlety, mięso i inne produkty.

Klasyczny sos pomidorowy

A teraz powiemy Ci, jak zrobić prawdziwy sos pomidorowy na kaszę gryczaną, ugotowaną w najzwyklejszy sposób – w wodzie. To bardzo smaczny przepis, który stanie się Twoim ulubionym nie tylko na owsiankę, ale także na wszelkie inne produkty – na ziemniaki, warzywa, mięso, kurczaka, ryby i kotlety.

Zawartość kalorii – 90 kcal.

Składniki:

  • Pomidory  – 2 szt. duży;
  1. Pomidory zalać wrzątkiem, a następnie obrać. Posiekaj drobno lub przewiń maszynę do mięsa.
  2. Cebulę obrać, pokroić na mniejsze kawałki.
  3. Posiekaj czosnek i zioła.
  4. Obierz i zetrzyj marchewki na średniej tarce.
  5. Obierz jabłko – usuń skórkę, usuń rdzeń, wszystkie niejadalne części. Następnie zetrzyj.
  6. Umieść rondel na średnim ogniu. Dodaj olej i smaż cebulę przez kilka minut, aż zacznie się złocić.
  7. Wrzuć do niego marchewkę, energicznie wymieszaj, aby kolor był równomiernie rozprowadzony. Jeszcze dwie lub trzy minuty.
  8. Następnie dodaj pomidora i jabłko i zalej pół szklanki wody. Wymieszać, przykryć i na małym ogniu. Niech masa gulasz, a pomidory i jabłko zmiękną.
  9. Po 7 minutach otwórz pokrywkę, wymieszaj miksturę. Najlepiej przekręć go w blenderze, a następnie kontynuuj gotowanie. Ale jeśli nie ma blendera, nie jest to krytyczne.
  10. Dodaj czosnek, koncentrat pomidorowy, zioła. Sól, wrzuć trochę cukru i przypraw.
  11. Gotuj na wolnym ogniu przez kolejne 3 minuty.

Konsystencja powinna być gęsta i przyjemna, a aromat pikantny i apetyczny. Podawać na gorąco, wylewając bezpośrednio na talerz. Smacznego!

Kremowy sos do kaszy gryczanej

Kremowy sos
Kremowy sos

Kolejnym pysznym sosem do gryki bez mięsa jest sos śmietankowy lub śmietankowy, który zamieni zwykłą owsiankę w wykwintne i wyrafinowane danie. Możesz gotować zarówno ze śmietaną, jak i śmietaną: śmietana będzie bardziej dietetyczna, a kremowa – bardziej wyrafinowana i wysokokaloryczna.

Zawartość kalorii – około 100 kcal.

Składniki:

  • Śmietana lub śmietana – 3 łyżki;
  • Masło – 1 łyżka stołowa;
  • Mąka – 1 łyżeczka;

Przepis:

  1. Cebulę drobno posiekać.
  2. Zmiel czosnek przez prasę do czosnku.
  3. Zetrzyj marchewki na średniej lub drobnej tarce.
  4. Na patelnię lub rondel wrzucamy masło, stawiamy na średnim ogniu.
  5. Cebulę można rzucić niemal natychmiast.
  6. Podsmaż cebulę na jasnozłoty kolor, zajmie to trzy minuty.
  7. Dodaj marchewki i smaż składniki przez kolejne 3-5 minut. Ważne jest, aby olej się nie palił, więc nie nagrzewaj się zbyt mocno.
  8. Dodaj mąkę, dobrze wymieszaj.
  9. Wlej śmietanę lub śmietanę, natychmiast wymieszaj, zmniejsz ogień.
  10. Mieszaj przez 5 minut, następnie dodaj sól i pieprz.
  11. Gotuj jeszcze przez kilka minut pod pokrywką.

W tej kremowej masie możesz dusić klopsiki i kotlety lub po prostu polać na nią gotową owsiankę. Jest zarówno piękna, jak i niesamowicie pyszna!

Sosy warzywne

Idealny sos do każdej przystawki – nie tylko z kaszy gryczanej, ale także z warzyw, ziemniaków, mięsa – to prosty sos warzywny. Sosy warzywne są łatwe do zrobienia, a proces ten jest zabawny, ponieważ jest to niekończące się pole do eksperymentów! Robiąc sos warzywny na kaszę gryczaną, nie bój się eksperymentować i wymieniaj składniki według własnego uznania, dodaj coś własnego, ogólnie – spróbuj. Okaże się pyszny!

Zawartość kaloryczna – około 90 kcal.

Składniki:

Przepis krok po kroku:

  1. Wlej olej do rondla, wrzuć drobno posiekaną cebulę. Smaż przez trzy do czterech minut, wymieszaj drewnianą łopatką. Cebula powinna być złocista.
  2. Zetrzyj marchewki i dodaj do rondla, wymieszaj. Gotuj warzywa przez kolejne 3 minuty.
  3. Wymieszać, dodać drobno posiekaną paprykę. Ustaw ogień na średni. Dusić warzywa, od czasu do czasu mieszając.
  4. Dodaj pomidora po 5 minutach. Należy go oblać wrzątkiem i obrać, a miąższ starty lub drobno posiekany.
  5. Wymieszaj warzywa. Dodaj mąkę, sól, przyprawy, zmielony czosnek.
  6. Dodaj koncentrat pomidorowy i zioła.
  7. Gotuj miksturę przez kilka minut, aby stała się gładka i gęsta.

Sos gotowy!

Sos grzybowy

Kasza gryczana i grzyby są właśnie dla siebie stworzone i trudno sobie nawet wyobrazić bardziej harmonijne połączenie smaków i aromatów! Kasza gryczana z wykwintnym sosem grzybowym jest gotowana w najlepszych restauracjach kuchni europejskiej i narodowej, dlaczego nie ugotować tego dania w domu? Poza tym to proste. Danie uważane jest za dość niskokaloryczne, a jednocześnie kompletne, satysfakcjonujące i zdrowe.

Zawartość kalorii – 98 kcal.

Składniki:

  • Pieczarki – 300 gr .;
  • Żarówka – 1 szt .;
  • Suszone borowiki – 50 gr .;
  • Małe marchewki – 1 szt .;
  • Świeże zielenie – pęczek;

Metoda gotowania:

  1. Pieczarki umyć i pokroić na połówki. Wybierz małe, najlepiej brązowe, będą bardziej pachnące i pełne.
  2. Grzyby suszone opłukać, namoczyć w zimnej wodzie. Po 10 minutach spuść wodę, ponownie opłucz grzyby, a następnie gotuj przez 20-30 minut. Oczywiście powinieneś to zrobić wcześniej.
  3. Pokrój cebulę na mniejsze kawałki.
  4. Zetrzyj marchewki na średniej tarce.
  5. Posiekaj warzywa.
  6. Masło włożyć do rondla i roztopić.
  7. Smaż cebulę z marchewką – wystarczy 5 minut.
  8. Wrzuć tam pieczarki, rozpal duży ogień. Niech dobrze się upieczą, wtedy wypłynie z nich woda – niech się zagotuje. Następnie zmniejsz ogrzewanie.
  9. Drobno posiekaj namoczone ugotowane borowiki, dodaj do rondla.
  10. Wlej śmietanę. Gotuj sos przez 7-10 minut.
  11. Dodaj mąkę, dobrze wymieszaj. Niech masa trochę zgęstnieje.
  12. Dodaj zioła i wyłącz sos.

Smacznego!

Sos mięsny

Sos mięsny
Sos mięsny

Istnieją różne przepisy na zrobienie sosu do owsianki z mięsem, przedstawimy bardzo prosty, szybki i wszechstronny. Jednocześnie naprawdę spodoba ci się smak i będziesz chciał robić ten sos często, z różnymi potrawami!

Zawartość kalorii – około 110 kcal, w zależności od rodzaju mięsa.

Składniki:

  • Mięso (wieprzowina, cielęcina, kurczak) – 300 gr .;
  • Pasta pomidorowa – 3 łyżki;
  • Cebula – 1 cebula;
  • Sól, pieprz, przyprawy – do smaku.

Przepis krok po kroku:

  1. Mięso umyć, usunąć wszystkie niepotrzebne części (kości, tłuszcz, chrząstki, skórę). Pokrój w małe równe kostki i zagotuj trochę w osolonej wodzie.
  2. Wlej olej roślinny do rondla.
  3. Posiekaj cebulę i zetrzyj marchewki na grubej tarce. Włożyć cebulę i marchewkę do rondla i na dużym ogniu, często mieszając, podsmażać przez około trzy minuty.
  4. Zmniejsz ogień i umieść tam drobno posiekaną słodką paprykę.
  5. Dodaj mięso po kilku minutach. Przykryj, dusić mięso i warzywa. Wystarczy 5-7 minut.
  6. Następnie dodaj koncentrat pomidorowy, trzy łyżki wody, sól, pieprz i wybrane przyprawy. Dusić bez przykrycia, od czasu do czasu mieszając. mieszanina powinna stać się jednolita, gęsta.
  7. Dodaj posiekany czosnek, a następnie gotuj sos przez kolejne 3 minuty.
  8. Wyłącz go i dodaj posiekaną zieleninę do gotowej masy.

Gotowe, smacznego!

Sos dietetyczny

Sos dietetyczny
Sos dietetyczny

Dieta to niekoniecznie głód i jedzenie bez smaku. Nawet najnudniejsza dietetyczna owsianka może stać się przysmakiem bez szkody dla twojego schematu odchudzania. Dietetyczny sos na kaszę gryczaną jest tym, czego potrzebujesz, jeśli chudniesz!

Zawartość kalorii – 78 kcal.

Składniki:

  • Oliwa z oliwek – 1 łyżka stołowa;
  • Pomidory we własnym soku (bez cukru i soli, naturalne) – 1 puszka;
  • Cebula biała – 1 szt .;
  • Śliwki – 1 łyżka stołowa;
  • Marchewki – pół średnie;
  • Sól, przyprawy, zioła do smaku.

Przepis krok po kroku:

  1. Do rondla wlej łyżkę oliwy z oliwek.
  2. Posiekaj mniejszą cebulę, zetrzyj marchewki.
  3. Wsyp cebulę do rondla, na średnim ogniu, podsmaż trochę.
  4. Dodaj marchewki, smaż jeszcze przez kilka minut.
  5. Śliwki drobno posiekać, dodać do warzyw. Niech pieczą się razem przez kilka minut.
  6. Pokrój drobno pomidory we własnym soku i wlej do rondla z sokiem.
  7. Zrób środkowy ogień, gotuj masę z otwartą pokrywką przez 8-10 minut.
  8. Dopraw solą, przyprawami i ziołami do smaku.
  9. W razie potrzeby możesz dodać trochę czosnku, ale pamiętaj – zwiększa to apetyt.

Pyszny dietetyczny sos jest gotowy!

Wniosek

Te wspaniałe przepisy to dopiero początek Twoich kulinarnych eksperymentów. Nie krępuj się dodawać do sosów dowolne z najbardziej niesamowitych składników: suszone owoce, różne sezonowe owoce i warzywa, przyprawy i zioła.

Zachwyć domowników pysznymi domowymi potrawami, a na Twoim stole zawsze będzie różnorodność i obfitość!

Aleksandra Olszar
Edytor serwisu