jakie witaminy pić w wieku 70 lat

Witaminy dla osób starszych są niezastąpionym źródłem zdrowia, energii i długowieczności, dlatego ich wybór należy traktować poważnie. Ponad 90 procent wszystkich osób w wieku dorosłym doświadcza ostrego niedoboru składników odżywczych w organizmie lub hipowitaminozy. Przyczyną jest niewłaściwa dieta, złe nawyki i pogorszenie większości układów i narządów człowieka.

Ocena: TOP-15 najlepszych preparatów witaminowych dla seniorów powyżej 60, 70 roku życia

TOP 15 najlepszych producentów preparatów witaminowych dla seniorów powyżej 60, 70 roku życia

Szczególnie ważne witaminy na starość i starość

Uwaga! Wszystkie osoby powyżej 60 roku życia martwią się niedoborem witamin i mikroelementów, który może wystąpić na tle specyfiki warunków klimatycznych, określonej diety i zestawu złych nawyków, a także innych aspektów związanych z zabezpieczeniem społecznym człowieka. Od dawna wiadomo, że organizm ludzki praktycznie nie jest w stanie sam syntetyzować i wytwarzać witamin, a już na starość trudno poradzić sobie z ich przyswajaniem.

Naukowcom udało się udowodnić, że po 60 latach prawdopodobieństwo wystąpienia niedoboru witamin i hipowitaminozy jest bardzo wysokie. Te formy głodu witaminowego najczęściej rozwijają się na tle niewłaściwej, niezrównoważonej diety. Niestety emeryci są zmuszeni do jedzenia monotonnej i niezdrowej żywności. W ich diecie większość produktów to pieczywo, makarony i konserwy, które mają bardzo niską wartość pod względem zawartości składników odżywczych.

Dieta osoby starszej powinna zawierać następujące witaminy, które można zrekompensować kompleksami spożywczo-farmaceutycznymi:

  1. Witamina A lub retinol są bardzo ważne dla zachowania zdrowia i urody człowieka. Z powodu jego braku włosy mogą zostać poważnie połamane, zniknie apetyt, pogorszy się ostrość wzroku i percepcja kolorów otaczającego świata. Ponadto jego niedobór prowadzi do szybkiego spadku siły fizycznej i częstych przeziębień. Pokarmy zawierające witaminę A – pomarańcze, czerwone owoce i warzywa, nabiał, kapusta i warzywa, a także wątróbka i tłuste ryby.
  2. Witaminy z grupy B mają na celu utrzymanie układu pokarmowego i poprawę funkcji metabolicznych organizmu. Przy ich braku obserwuje się objawy takie jak letarg, słaby apetyt, trudności w trawieniu, bezsenność, wysypki skórne i ciężka bladość skóry. Niedobór witaminy B oznacza całkowite odrzucenie kawy, alkoholu i papierosów. Możesz uzupełnić pierwiastek śladowy poprzez spożycie produktów mlecznych, zielonych warzyw i tłustych ryb.
  3. Kwas askorbinowy odpowiada za funkcjonowanie wielu układów i procesów w naszym organizmie. U osoby starszej niedobór witaminy C może powodować obfite krwawienie z nosa, zniszczenie szkliwa zębów, anemię lub anemię, częstą depresję i silny ból mięśni. Obowiązkowa dieta emeryta musi obejmować marchew, owoce cytrusowe, jagody, mleko i jak najwięcej świeżych warzyw.
  4. Kwas nikotynowy lub witamina PP mają głównie na celu utrzymanie funkcji metabolicznych i trawiennych. Przy jego braku obserwuje się niestrawność i cały przewód pokarmowy, często występują zaparcia i biegunka. Ponadto pojawiają się bóle głowy i zawroty głowy, a także bezsenność i silna suchość skóry. Wiele jagód, w tym porzeczki i jarzębina, winogrona, kasza gryczana, gorzka czekolada i zwykłe zielenie, pomoże uzupełnić niedobór witaminy PP.
  5. Witaminy dla osób starszych powyżej 60 roku życia nie mogą obejść się bez grupy D , ponieważ to ona jest odpowiedzialna za integralność i zachowanie szkieletu kostnego. Przy ostrym niedoborze tego pierwiastka kości stają się kruche, dochodzi do osłabienia mięśni i skoków ciśnienia krwi. Możesz uzupełnić witaminę D i wapń rybami, wątrobą, tłustymi produktami mlecznymi i światłem słonecznym.

Selekcja i leczenie kompleksów witaminowych

Witamin dla osób starszych powyżej 70 roku życia nie należy dobierać samodzielnie, tak ważną sprawę najlepiej powierzyć lekarzowi prowadzącemu, który zna całą historię swojego pacjenta. Dla osób starszych nawet niewielkie odchylenie elementu od normy może wydawać się bardzo znaczące i powodować negatywne konsekwencje. Na podstawie biochemicznego badania krwi najwygodniej jest przepisać schemat terapii witaminowej.

Kompleksy możesz zakupić samodzielnie w aptece, jeśli dana osoba musi tylko przejść profilaktykę niedoboru witamin, na przykład zimą lub po przeziębieniach. Istnieje kilka głównych objawów, przez które organizm sygnalizuje niedobór korzystnych mikroelementów:

  • zmniejszona lub całkowita utrata apetytu;
  • bladość i suchość skóry;
  • choroby przewlekłe, których powikłania nie były typowe w przeszłości;
  • gwałtowne pogorszenie stanu i struktury włosów, paznokci i zębów;
  • częste przeziębienia, choroby wirusowe i zakaźne

Dla osób powyżej 80 roku życia szczególnie ważne jest prawidłowe obliczenie i dobranie stężenia każdego pierwiastka w kompleksie witaminowo-mineralnym. Najczęściej producenci piszą na opakowaniu lub w instrukcji ilość pierwiastka w miligramach, nie powinna ona przekraczać dziennego zapotrzebowania osoby starszej.

Przed zakupem tego lub innego produktu należy uważnie przeczytać instrukcję użytkowania. Błędem jest myślenie, że witaminy to tylko suplement diety. Kompleksy witaminowo-mineralne są uważane za pełnoprawne leki i mogą również powodować skutki uboczne, reakcje alergiczne i mają szereg przeciwwskazań. Dla osób starszych ważne jest wykluczenie obecności w preparacie dziąseł i alginów, które są niebezpieczne dla zdrowia.

Nie można liczyć na uzupełnienie niedoborów składników odżywczych jedynie przy pomocy pożywienia, gdyż istnieje wiele powodów, dla których ta metoda terapii jest nieskuteczna:

  • jest bardzo trudno, szczególnie w podeszłym wieku i starszym, skomponować prawidłową dietę, która będzie zbilansowana. Przy niewłaściwej diecie istnieje duże ryzyko, że niektórych witamin pozostanie w ostrym niedoborze, podczas gdy innych będzie ich nadmiar, co jest również szkodliwe dla organizmu;
  • większość emerytów nadal nie będzie w stanie jeść zdrowo, zdrowo i różnorodnie, ponieważ wiele produktów spożywczych jest dość drogich dla niepracujących segmentów populacji;
  • mieszkańcy dużych miast i megalopoli są prawie całkowicie chronieni przed naturalną żywnością. Większość produktów sprzedawanych w supermarketach zawiera chemikalia i konserwanty, które hamują wchłanianie składników odżywczych.
Aleksandra Olszar
Aleksandra Olszar

Edytor serwisu

Ważne wskazówki