jakie witaminy pić po porodzie matki karmiącej

Jeśli radość z macierzyństwa przyćmiewa ciągły brak snu i siniaki pod oczami, przeczytaj ten artykuł. Pokażemy Ci najlepsze jedzenie i witaminy po porodzie, które pomogą Ci pozbyć się problemów zdrowotnych i w pełni cieszyć się nowym statusem.

Dlaczego to się dzieje?

Każda kobieta jest opiekunką miłości i ciepła. Każdy musi uzupełniać energię, aby móc ją oddać. Często spożycie tego surowca przekracza ilość składników odżywczych dostających się do organizmu. A potem pojawiają się depresje, pogarsza się stan zdrowia.
W przypadku młodych matek sytuacja jest jeszcze bardziej skomplikowana: w czasie ciąży daje dziecku wszystko, co cenne dla ukształtowania zdrowego ciała. Po porodzie u kobiety rodzącej rozwija się katastrofalny niedobór składników odżywczych, który potęguje ścisła dieta matek karmiących.
Produkcja mleka, jedynego źródła pożywienia dla noworodka, cierpi na brak składników odżywczych.
Paznokcie zaczynają się łamać, włosy wypadają, a skóra szarzeje i nie wygląda zbyt dobrze. Jak sobie z tym poradzić? Uzupełnij zapasy witamin i minerałów. Można to zrobić za pomocą wysokiej jakości odżywiania lub kompleksów witaminowych dla matek karmiących. Takie leki zapewnią Ci zdrowie, dodadzą energii na wszystkie niezbędne rzeczy i pobudzą laktację.

Witaminy na włosy po porodzie

Poród to wspaniałe doświadczenie, ale zmiany hormonalne w organizmie młodej matki nie zawsze są inspirujące. Potrzeba czasu i wysiłku, aby znów wyglądać i czuć się normalnie. A jednym z najczęstszych problemów jest wypadanie włosów.

Przede wszystkim pamiętaj – to normalne i tymczasowe. Można skorygować zauważalne ogólne przerzedzenie, wypadanie włosów w kępkach, a nawet półprzezroczyste łysiny.

Na początku lekarz prawdopodobnie zalecił przyjmowanie witamin prenatalnych. Dzieje się tak, aby matka i dziecko otrzymywały substancje niezbędne do optymalnego wzrostu i rozwoju płodu, aby zachować zdrowie przez cały okres ciąży.

Być może zauważyłeś nawet, że Twoje włosy nigdy nie wyglądały lepiej niż podczas ciąży. Wynika to głównie ze zwiększonego poziomu hormonów estrogenowych.

Ale zaraz po porodzie spada produkcja hormonów, a sytuacja dramatycznie się zmienia. Ten stan jest znany jako łysienie poporodowe. Cierpi na nią co najmniej 40-50% młodych matek.

Czy moje włosy odrosną?

Stres, który pojawia się po urodzeniu dziecka, powoduje stan spoczynku mieszków włosowych. 3-5 miesięcy po stresującym wydarzeniu włosy szybko stają się cieńsze i cieńsze, wypadając podczas mycia i czesania.

Jest to proces odwracalny: włosy zaczynają odrastać w ciągu sześciu miesięcy, a luksusowe włosy (jak przed ciążą) są w pełni odnowione po około roku.

Jakie witaminy powinieneś przyjmować?

Według American Pregnancy Association niektóre witaminy po porodzie pomagają zachować naturalną grubość i połysk włosów.

To kompleks witamin z grupy B, przede wszystkim biotyny (B7), która wpływa na zdrowie paznokci i włosów. Również młode matki potrzebują witaminy C (silny przeciwutleniacz) oraz witaminy E, która chroni przed wolnymi rodnikami, odżywia skórę i mieszki włosowe.

Chcesz przyspieszyć ten proces? Zapewnij swoim włosom delikatną codzienną pielęgnację i odżywienie.

Na koniec nie zapominaj o naprawdę ważnych rzeczach. Skoncentruj się na swoim nowym statusie i ciesz się swoim matczynym szczęściem zamiast denerwować się drobiazgami.

10 najważniejszych witamin dla matek karmiących

Rynek witamin jest tak przesycony, że czasami trudno jest znaleźć kompozycję dostosowaną do swoich potrzeb. Przygotowaliśmy ocenę najpopularniejszych i skutecznych kompleksów witaminowych z krótkim przeglądem ich cech, zalet i wad.

Odżywki prenatalne Solgar

Pielęgniarstwo po porodzie Fairhaven Health

Tęczowy jasny prenetal

Astrum Mammy Complex

Multi-tabletki omega-3 okołoporodowe

Elevit Pronatal

Vitabiotics pregnacare plus omega-3

Femibion ​​Natalker 2

Vitrum Prenatal

Odżywianie dla matki karmiącej: maksymalne korzyści dla Ciebie i Twojego dziecka

Czym tak naprawdę jest „dieta karmiąca”? Czego nie mówią lekarze i dlaczego potrzebujesz witamin. W tym artykule zebraliśmy ważne wskazówki, które pomogą Ci uniknąć stresu związanego z karmieniem.

Bezpośrednio po porodzie

W pierwszych dniach po urodzeniu dziecko dostosowuje się do nowego świata wokół siebie. Dla niego wszystko jest po raz pierwszy. Mleko matki jest produkowane przez matkę z produktów, które otrzymuje. Niektóre z nich mogą powodować kolki, wzdęcia, alergie i inne nieprzyjemne reakcje u nieprzyzwyczajonego małego człowieka. Aby zminimalizować negatywne sytuacje, natychmiast przestrzegaj ścisłej diety zalecanej przez twoich lekarzy.
W przyszłości warto stopniowo wprowadzać pokarmy do diety matki – 1 dziennie w małych ilościach, czekając na reakcję organizmu dziecka.
Lepiej jest spisywać wszystkie innowacje wraz z reakcją na nie. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co wpłynęło na pewne zmiany w organizmie dziecka.

Co możesz zjeść?

W pierwszych dniach odżywianie matki HB powinno być jak najprostsze i jak najbardziej bezpieczne. To może być:

  • Owsianka na wodzie – kasza gryczana, płatki owsiane, ryż (jeśli nie ma problemów ze stolcem u dziecka i matki);
  • Proste zupy jarzynowe;
  • Pieczone jabłko;
  • Chude mięso gotowane (cielęcina, indyk, kurczak);
  • Pełnoziarniste (owies, brązowy ryż, zboża i pieczywo pełnoziarniste)
  • Banany, herbatniki biszkoptowe;
  • Grzanki bez dodatków;
  • Herbata, kompot z suszonych owoców.

Jeśli występuje nadmiar mleka, ogranicz reżim picia do 1 litra płynu dziennie.
Ponadto dieta się rozszerzy.
Menu dla karmiących powinno zawierać pokarmy zawierające chude białka – ryby, rośliny strączkowe, jaja i wołowinę. Oliwa z oliwek, orzechy i nasiona dostarczą niezbędnych zdrowych tłuszczów (znajdują się one również w łososiu i makreli, ale lepiej ich nie nadużywać). Do końca GW praktycznie nie będzie zakazanych produktów.
Kawa na HB to produkt kontrowersyjny: zwiększa pobudliwość ośrodkowego układu nerwowego dziecka. Ale niektóre matki używają go w małych ilościach bez żadnych skarg.

Jaka jest „dieta” matki karmiącej?

Często ta koncepcja jest przesadzona. To nie jest ścisła lista zabronionych pokarmów i tego, co możesz jeść. Każda młoda mama ma własną „dietę”. Podstawą dobrego samopoczucia kobiet i niemowląt w okresie karmienia piersią jest prawidłowe i zbilansowane odżywianie.
Zasady takiego odżywiania są dość proste:

  • Wyłączone są fast foody i słodycze;
  • Świeże produkty ekologiczne;
  • Lokalne sezonowe warzywa i owoce;
  • Brak alkoholu i słodkich napojów gazowanych;
  • Lepiej nie jeść produktów o ostrym smaku i zapachu;
  • Nie spożywaj silnych alergenów i pokarmów, które już mają reakcje alergiczne;
  • Usuń z diety wszystkie konserwanty i barwniki;
  • Małe porcje i ułamkowe posiłki.

Nasza rada: wyjdź na świeże powietrze, unikaj stresu, dobrze się odżywiaj i weź odpowiednie witaminy po porodzie. Teraz twoje zdrowie należy do innego małego człowieka, który ma nadzieję na ciebie!

Aleksandra Olszar
Edytor serwisu